Probeer nu gratis uit!

Regelmaat, daglicht en beweging. Daar is je slaap bij gebaat.

Neurowetenschapper Ysbrand van der Werf doet al ruim vijftien jaar onderzoek naar slaap. Langdurige studies, met een vaak complexe opzet. Zijn drie beste tips om beter te kunnen slapen zijn evengoed heel simpel.

Zorg voor regelmaat

Ga iedere dag op dezelfde tijd naar bed, en sta op dezelfde tijd op. Ook in het weekend. En lig niet te lang in bed! De tijd die je in bed doorbrengt moet eigenlijk de tijd zijn die je slaapt. Door te lang in bed te liggen ga je juist periodes wakker liggen en ‘verwar’ je je biologische ritmes.

Beweeg overdag

Zorg dat je overdag zo veel mogelijk beweegt. Sport juist niet in de laatste twee uur voordat je naar bed gaat, maar hou het dan bij kalme, lichte activiteiten. Ga naar buiten.

Vang overdag daglicht, liefst buiten

Kortom: de dag is voor wakker, voor actief, voor licht. En de nacht, die is voor donker, voor rust en voor slaap. Maak het contrast tussen die twee zo groot mogelijk. Zo help je je biologisch klok om goed ingesteld te zijn, waardoor de slaap ’s nachts makkelijker komt.

Over FoodFirst Network

We zijn ambitieus. We willen jou vitaler maken. Of je nu af wilt vallen, gewoon gezonder wilt leven, diabetes, hoge bloeddruk of een allergie hebt; wij zijn er voor jou. Van ’s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Bij ons leer je thuis, onderweg en op je werk gezonde en betere keuzes maken. Veel mensen die hun leefstijl om proberen te gooien vallen al snel terug in oude gewoontes. Vaak omdat het moeilijk is om het vol te houden. Wij gaan je helpen. FoodFirst Network maakt gezonder leven leuk, lekker en daardoor voor iedereen haalbaar. Voor gezonde en zieke mensen, maar ook voor wie gezonder wil worden.

FoodFirst Network is te vinden op FacebookInstagramTwitter, LinkedIn en Pinterest. We vinden het erg leuk als je ons daar volgt!

Word nu member!

Ervaar zelf wat onze leefstijl voor jouw gezondheid kan doen. Leef smakelijk!

Schrijf je in!